Rutiner

Att vara ledig på heltid innebär ju att man måste hitta lite nya rutiner. Än känner jag att jag har så mycket energi och mår så bra i kroppen att jag kan inte bara "ta det lugnt". Däremot kan jag få lite större energidippar än innan. 
 
Jag vaknar nästan varje dag av mig självt vid ca 7:10- 7:30. Då tar jag lite frulle och njuter av kaffet framför nyhetsmorgon. Nästan det bästa med att vara ledig. Jag älskar att kunna njuta av morgonen.
 
Annars under dagarna brukar jag alltid försöka gå en till två promenader. Passar på att gå mycket i skogen nu för det blir ju lite svårare sen med en barnvagn. Torsdagar är det ju vattengympa. Sen hittar jag alltid på något att fixa och pyssla med hemma. Igår for jag iväg och handlade och köpte grejer på biltema för att kunna tvätta bilen. När jag var där insåg jag att John nog har lunch snart så då svängde jag bort till Lindholmen på vägen hem och kunde Luncha med min man! :-D
 
 
Jag tvättade sen vår enormt smutsiga bil, VIT BIL, trodde att det skulle gå snabbt och lätt men vad fel jag hade! Smutsen satt så att det tog över två timmar. Ett rejält träningspass för denna tjockis som jag är nu. Efter det hade jag grymt ont i ryggen.
 
Senare åkte jag även iväg till Hisings Kärra där jag hittat en som säljer sin Troll bedside crib. Vad är detta nu då tänker ni som inte bara har bäbistänk som snurrar i skallen heeeela tiden ;-) Jo det är en liten säng till bäbisen som man sätter ihop med vår vuxensäng för att underlätta nattrutinerna de första månaderna. Har letat som en tok på blocket länge nu men de är så populära att de nästan går direkt. Köpa ny har inte varit ett alternativ då jag tycker de är alldeles för dyra. Men nu så blev den min :-D
 
Hitta en bild på nätet.
 
Jag trodde jag skulle bli mer rastlös av att gå hemma men än har jag inte alls kännt det så. Jag kommer hela tiden på saker att fixa med så jag kan bara säga att jag riktigt njuuuter av att vara ledig. Den här tiden kommer ju aldrig igen så jag ska ta vara på detta och bara ha det bra!
 
Idag är en rolig dag för först ska jag in till jobbet och hälsa på lite, japp, jag saknar dom ;-) Sen kommer min kompis Petra och hennes son Vidar hit över helgen! Och dessutom har vagnen kommit så den ska jag åka och hämta! 
 
Ha en fin fredag och helg alla <3
/Sara

Kommentarer:

1 Rund är också en form!:

Skönt att ha att göra ändå. (Till en viss gräns). ;-)
Ha en skön helg, ni med! :-)

Kram M

2 Anonym:

Låter ju fantastiskt mysigt! :D kram

3 Carolin Arvidson:

Låter ju fantastiskt mysigt! Kram

4 Justine:

Så gött du har det! Jättebra att ha grejer att pyssla med ☺

Svar: Ja de har jag faktiskt :-)
Sara

5 Helelala:

Njuuuuut kompis! Och snart är ni här så ja får krama magen och ta hand om dig ❤️

Svar: ja njuuuuter. åh va jag längtar kompis!!
Sara

6 Nina:

Så himla spännande här hos dej nu! Tänk, snart får du krama egen bäbis! Tills dess, fortsätt njut och alldeles särskilt morgnarna - om det är något jag sörjer när jag jobbar så är det morgonnjutet vid frukostbordet!

Svar: ja det är en häftig tid detta. svårt att förstå! 😊
Sara

Kommentera här: