kompisspring och familjespring

Jag är så glad att jag har löpningen. Särskilt nu. Det har blivit ett sätt för mig att komma ut och få rensa tankarna, ladda på med energi som går åt som smör i solsken nu när man är mamma. Ett bra sätt att få egentid på! 

Men visst att löpning är en bra grej att göra själv, så funkar den lika bra som ett sätt att umgås på. Som i helgen när mina två bästisar var hos mig på besök tog vi och startade upp lördagen med en springtur på 6 km tillsammans.
Ni ser ju va glad man blir av att springa!

Och idag tog hela Familjen Sjöberg sig ut på en springtur när John kom hem från jobbet. Så glad för Sander satt så nöjd och glad i springvagnen och efter en stund somnade han. Tänk att vi kan ge oss ut och springa tillsammans jag och John trots att vi har barn nu. Det får mig att känna mig som mig själv eller som oss. För detta är ju jag och vi. Sen man blev mamma och förälder så kretsar ju allt runt vår lille Sander, såklart. Därför är det extra skönt att ha löpnigen som en länk från mitt gamla liv in till mitt nya liv. 




/Sara 

Kommentarer:

1 Helelala:

Fina du och ni. Nu fick jag löpsug igen av din blogg.
Heja du och att du får känna dig som du samtidigt som du är en fantastisk mamma :)

Svar: åh bästa kompis vi borde planera in ett springäventyr! du är bäst!
Sara

2 Helena:

Sara! Så väl formulerat, som en länk mellan det nya och gammla livet. Jag förstår precis vad du menar och jag har själv köpt en löparvagn. I helgen ska vi springa alla tre tillsammans, ska bli så kul.

Svar: åh tack och va kul! lycka till med familjespringet 😀
Sara

3 Justine:


Svar: 💋
Sara

4 Rund är också en form!:

Ja, egentid är härligt ibland! Även om det är mysigt att gosa också.
Med tre barn, förstår du kanske varför jag tar en timme eller två här och där... Hehe! ;-)

Kram M

Svar: oja det förstår jag absolut 😄 det behövs för att vara bästa mamman!
Sara

5 Åsa:

Egentid är A och O med små barn! När jag känner att jag snart kastar man eller barn från balkongen, då går jag ut och springer. Sen kan jag inte vänta förrän jag får gosa med familjen igen!

Svar:
Sara

6 Mari:

Härligt :)

Svar:
Sara

Kommentera här: