Trött, sliten och lycklig



Kvällsmys har fått en helt ny innebörd. Att ha sin son sovandes på bröstet kan vara det mest underbara som finns.

I måndags på föräldragruppen sa jag att Sander sover ganska bra. Det ska jag aldrig mer säga. För nu har vi haft två riktigt kämpiga nätter. Man blir lite knäpp där mitt i natta när man inte får sova. Jag tjurar och tycker extremt synd om mig själv och vill byta och vara pappa för en stund och John kan få vara mamma. Sen hotar jag med att nu flyttar jag hemifrån och surar lite till. Sander bryr sig dock inte om mina hot om att bli pappa och flytta. Tänk att denna lilla lilla pojk kan bestämma så mycket över våra liv. Man är så otroligt trött och sliten men så galet lycklig ❤

Men jag känner starkt att jag behöver komma ut och träffa folk. Det är perfekt att de andra mammorna i gruppen känner lika. Så idag gick vi en promenad igen. På torslanda torg hade de 50 % rea på allt i en barnklädesbutik så vi invaderade hela affären med våra 6 barnvagnar 😄 Sander fick två snygga boddys och ett par tuffa jeans!

Väl hemma hade jag tänkt hinna med och slumra lite men det tyckte inte Sander. Han vakna och ja då var vi fast i amningsläge ett tag. 

Eftersom John är borta med jobbet hela kvällen så passade vi på att åka till syrran med familj där jag blev bjuden på mat. Så glad att vi har dem så nära.

Äntligen va kussarna friska. Vi hade inte träffat dem på över en vecka nu! Och grabbarna hade saknat Sander. De är så fina och goa mot sin lillkusse!

/Sara


Kommentarer:

1 Rund är också en form!:

Hehe! Jag känner igen det där. Min sambo klarar sömnbrist betydligt "snyggare" än jag. Jag blev också tjurig och gnällig...
Än i dag "tar sambon hand om" typ magsjukenätter och sånt. Jag är lyckligt lottad..... ;-)

Och JA!!! Sovande bebisar på bröstet och sniffa huvud är det bästa som finns. *saknar* :-)

Kram M

Svar: haha. ja man blir som ett tjurigt barn. Min man tar iaf hand om de flesta blöjbyterna under natten! tycker jag är rättvist då jag ammar får han ta blöjorna! 😊
Sara

Kommentera här: