Mitt 2014

Wow vilket år jag haft! År 2014 var verkligen "mitt år" eller vårt år snarare, mitt och Johns :-) För att bara börja nämna några av de stora sakerna som hände för oss i år så har vi ju köpt hus och flyttat in, gift oss och nu väntar vi vårt första barn. Tillsamman har vi ju också avklarat En Svensk Klassiker det här året! Verkligen ett år att minnas! Därför tänkte jag sammanfatta året med lite bilder här!
 
JANUARI
 

Året började med mycket frustation över den snöfattiga vintern. Så när vi intre tränade på stakmaskin eller löpning åkte vi några vändor till sälen och nötte mil med bästa Helen.
 
FEBERUARI
I feberuari körde vi seedningslopp i Nässjö under vrålkassa förhållanden. Jag avbröt medan John lyckades seeda fram sig fyra grupper!
 
 
 
Dessa usla vinterförhållanden höll dessvärre i sig och bara dagar innan Vasaloppet hotades det att inte bli något lopp alls :-( Snacka om nervösa dagar innan. Skulle det ens bli något lopp och någon klassiker för oss. Men som tur var blev det av, om än under riktigt tuffa förhållanden och det svåraste vasaloppet på över 20 år. Så det positiva i det är iallafall att om jag någon gång kör igen, borde det inte bli värre ;-D
 
MARS
Årets största utmaning var äntligen här. Med alldeles för lite skidträning (dock så mycket jag kunnat) var jag ändå supertaggad! På grund av de svåra förhållandena valde John att starta med mig längst bak i sista gruppen, nr 10. För att hjälpa och pusha mig hela vägen, det är kärlek det. Läs om hela loppet HÄR
Detta var det tuffaste och svårtase utmaning jag hittils gjort men vi klarade det och den lyckan jag kände när jag kom in i motala är helt obeskrivlig! Efter 11 timmar och 45 minuter blir jag fortfarande alldeles varm och glad när jag tänker på den dagen!
Tre taggade skidåkare längtar efter att ge sig iväg!
 
 
I mål i MORA!!!!
 
Trötta och glada på kvällen i Leksand!
 
Sedan la vi skidorna på hyllan för denna gången och återgick till löpningen. I mars sprang jag seedningslopp för Göteborgsvarvet. Där slog jag mitt nuvarande offeciella rekord på milen på 52.39 ( annars är mitt rekord 51.24, men det är inte på ett milslopp)
 
 
 
Och inte nog med det. I mars blev vi också Husägare då vi vann budgivningen på vårt hus!! Tjoohoo!!
 
APRIL
Våren var nu här om än lite kall men nu blir det mer och mer cykling inför vätternrundan. Dock hinns det alltid med lite löpning också. Jag, syrran och John sprang med retrovarvet. Gamla göteborgsvarvet 21 km en kall morgon :-D
 
Mina underbara vänner höll även en möhippa för mig! De känner mig väl och vet vad jag gillar. De överraskade nämligen med att jag fick springa ihop med syster och Helen TOUGH VIKING :-D
 
 
Efter det klafsade vi in leriga och goa på hagabadet! En underbar dag!
 
MAJ
Bestod i stort sätt av tre saker: Massa cykling, massa bröllopsfixande och löpning.
Såklart det obligatoriska VårRuset:
 
 
...och Göteborgsvarvet:
 
 
 
 
Riktigt kul lopp i år. Lagom varmt den här gången och jag hade dessutom bestämt mig innan att ta det lugnt runt så jag riktigt njöt av varje steg och av hela loppet. Så grymt kul! I mål kom jag på 2.08. Långt över rekord för mig (som är på 1.58) men det var vet värt! :-D
 
Jag cyklade öven Sommenrunt. Ett lopp på 12.2 mil. Det tog 4.29 h vilket jag var nöjd med då det var första längre rundan för i år. Dessutom är sommenrunt väldigt backig, men grymt vackert!
 
 
JUNI
Den här månaden kan man lugnt säga var den mest hektiska jag varit med om. Eller iallafall speciellt EN vecka i den här månaden. Under en vecka hann vi ha vårat bröllop och bli herr och fru Sjöberg, flytta till vårt hus OCH cykla vätternrundan. Japp allt under samma vecka! Bra planering va!!
 
 
 
 
 
 
Sen flytta vi in:
 
Och VÄTTERNRUNDAN:
 
Läs om vätternrundan HÄR
 
Och därmed hade vi klarat En Svensk Klassiker :-D
 
 
JULI
Semester och lite lugn efter en väldigt händelserik månad innan. Nu blev det en del löpning med syrran då vi flyttat så vi bor nära varandra. Vi testade att springa med en löpgrupp IF Kville

I juli blev det mycket löpning som träning inför Berlin Marathon. Dock var vädret lite på tok för varmt för att springa långpass i så det blev inte många. Men vi cyklade också mycket. Sen var vi såklart hemma och fixade i huset och trädgården och en vecka var vi på öland med Syster och familj!
 
 
Vi byggde en altan på framsidan
 
 Cykel på öland
 
 
 
AUGUSTI
Äntligen lite svalare väder så att det kunde bli ett långpass med LIsa:
 
 
Testade kajak:
 
 
Avslutade Augusti med TOUGH VIKING i Stockholm. Här hade jag precis fått reda på att jag var gravid så därför fick jag hoppa över vissa hinder som det med elstötar. Så nog ligger det en liten viking i magen efter den starten!
 
 
 SEPTEMBER
 
Dags för Berlin Marathon. Jag hade dock redan innan bestämt mig för att inte springa med tanke på att jag är Gravid. Jag ville inte att mitt första Marathon skulle vara när jag inte kan ha de bästa förutsättningarna. Men det var kul att Besöka Berlin och heja på Helen och Lisa!
 
 
 
I slutet på september fick vi även se vår lilla lilla bäbis för första gången.
 
V.10
 
OKTOBER
 
Började spela badminton med Tess och Tony
 
 
 
Oktober var en lugn månad med mycket tankar kring graviditeten och börja vänja sig vid att ett litet liv växer i magen.
 
NOVEMBER
 
Magen börjar synas mer och mer
 
 
 Vi fick äntligen se vår bäbis igen och nu hade h'n vuxit till sig lite :-D
 
DECEMBER

Den 6 december kände jag första sparkarna och några dagar sedare, den 8 december, på min kära mans födelsedag var vi halvvägs i Graviditeten.
 
 
Jag, Vi, Har verkligen haft ett underbart och händelserikt år! Nu ser jag fram emot 2015 som med all säkerhet ändå kommer bli ännu bättre!! Jag längtar så jag nästan spricker efter vår lilla bäbbe och strax efter det längtar jag efter att börja springa igen ;-) hehe.
 
STOR KRAM TILL ER OCH GOTT NYTT ÅR!!!!
 
 
 
 
 
/Sara

Kommentarer:

1 Justine :

Så härligt att vi fått dela det här året med er och hoppas på många fler!

Svar: tack ska du ha fina vän!! Många många fler tills vi sitter där gråa och gaggia 😂😃
Sara

2 Nina:

Vilket år!! ❤️

Svar: inte så tokigt! 💖 Gott Nytt år!
Sara

3 Ida:

Wow, vilket fantastiskt år!! Har ju följt allt i bloggen, men det är kul med en årssammanfattning :)
Önskar er all lycka 2015, Gott nytt år!

Svar: Ja det är kul att sammanfatta lite av allt som hänt. det blev ju en del i år 😉 Gott nytt år!!
Sara

4 Helen:

håller helt med Justine! Tack för att ja fått vart en del av ert hektiska ;) år. O ja längtar också efter nästa år med er, både bäbbä o löpning!

Svar: Ja tack själv!! så glad att ha er i mitt liv! nästa år ska vi ses ännu mer tycker jag 😃
Sara

5 Anna:

Vilket år ni haft! Ska också försöka mig på en summering av året under dagen. Är kul för mig själv om inte annat!
Ha ett fortsatt bra 2015!
Kram

Svar: ja visst är det skoj för en själv iallafall 😉
Sara

6 Carolin:

Det har varit så roligt att få följa dig genom dina utmaningar och jag hoppas få följa dig fortsättningsvis också!
Kram

Svar: tack det samma du 😀 kram
Sara

7 Helena:

Grattis till ett fantastiskt år! Njut!!

Svar: tack 😃
Sara

8 MarveW:

Wow, vilket fantastiskt år. Varma lyckönskningar med 2015 som ser ut att bli minst lika rikt på fina upplevelser och varma minnen.

Svar: Tack! ja det har jag verkligen! 💖
Sara

Kommentera här: